Linde presenteert nieuwe serie reachtrucks

donderdag, 12 maart 2015

Linde lanceert nieuwe reachtruckmodellen voor zowel binnen- als buiten-gebruik in de categorie 1.4 tot en met 2-ton. De trucks zijn uitgerust met grote superelastische banden en bieden meer bodemvrijheid dan de standaard versies. Zelfs voor oneffen of natte ondergronden zijn ze geschikt. Daarom zijn deze modellen ideaal voor het laden en lossen van vrachtwagens en om te gebruiken op hellingen, bij hoge stellingen of buiten.

Die flexibiliteit maakt de Linde reachtrucks met superelastische (SE) banden zeer interessant voor bijvoorbeeld bedrijven in de bouwsector of doe-het-zelfzaken. Artikelen zoals verf, tegels en elektrische apparaten worden opgeslagen in verkoopruimten en -hallen, terwijl bouwmaterialen, tuingereedschap en planten hun plaats hebben in stellingen buiten. In andere sectoren, waaronder bijvoorbeeld bedrijven in de voedingsindustrie, logistiek dienstverleners, fabrikanten van bouwmaterialen en bedrijven in de metaal- en drankenindustrie, zijn de robuuste reachtrucks nodig om additionele handelingen tussen hun magazijnen en expeditieruimten te vermijden. Door de trucks ook te gebruiken in de expeditieruimte, wordt hun productiviteit verder verhoogd.

Om aan de bijbehorende eisen te voldoen, hebben de nieuwe Linde R14G-R20G reachtrucks lastwielen met een diameter tot 458 mm, superelastische banden en bodemvrijheid onder de mast van 168 mm. Daarbij beschikken ze over een breder chassis van tussen de 1.398 en 1.458 mm, een bredere wielbasis en bredere rijpoten. Via een extra opstap in het chassis heeft de bestuurder gemakkelijk toegang tot de verhoogde zitpositie voor optimale controle over de lading. Op oneffen oppervlakken bieden de speciaal afgeveerde rijmotor en de in 110 mm hoogte verstelbare luchtgeveerde stoel voordelen aan de gebruiker. De ideale veerslag van de stoel past zichzelf automatisch aan, afhankelijk van het gewicht van de bestuurder. Bovendien scheiden nieuwe dempende elementen het bestuurderscompartiment van de rest van het chassis. Dit beschermt de bestuurder tegen trillingen, stoten en schokken. De reachtrucks zijn uitgerust met een 6,5 kW rijmotor en behalen een maximale rijsnelheid van 14 km/u.

Ze zijn verkrijgbaar in drie verschillende rij-instellingen (Economy, Efficiency en Performance) en bieden hiermee de keuze tussen maximale werksnelheid en minimaal stroomverbruik. Er zijn ook tal van opties mogelijk: zo kunnen de torsiestijve neigende masten worden uitgerust met standaard of triplex masten tot 7.700 mm hoog. Beide versies bieden de bestuurder ruim zicht over de hefmast.

Een andere optie is de modulaire bescherming tegen weersinvloeden. De basisversie heeft een cabine met veiligheidsglas aan de mastzijde. Een uitgebreide uitvoering is voorzien van extra glazen ramen aan de zijkanten en de versie met volledige bescherming wordt geleverd met een deur voorzien van een groot raam, cabineverlichting, verwarmde voor- en achterruiten evenals een bumper op de deur. Alle versies van de beschermde cabine zijn standaard voorzien van een 28 mm dik panoramadak en afhankelijk van het model, ruitenwissers en een sproeisysteem voor alle glasvlakken. De tochtdeur is een andere optie. Zelfs zonder glazen ramen zorgt deze deur voor meer comfort, aangezien het de benen van de bestuurder tegen tocht beschermt.

Advertentie